Acasă / Curiozități / Cum scoala omoara creativitatea

Cum scoala omoara creativitatea

Picasso spunea odata „Toti copiii se nasc artisti” si tind sa cred ca avea dreptate. Aptitudinile copiilor pentru inovare sunt extraordinare. Multi copii au talente imense, unele vizibile iar altele ascunse, iar noi, in loc sa le cultivam, tindem sa le risipim fara mila aceste puteri interioare.

Creativitatea pare a fi cea mai de pret calitate a unui om, cea care deosebeste o persoana inteligenta de o minte sclipitoare. Cu toate acestea, invatamantul din ziua de azi o reprima constant. Scopul scolilor pare a fi acela de a ne invata cum sa devenim toti profesori universitari de prestigiu, aceasta fiind realizarea suprema a umanitatii, etapa finala in realizarea intelectuala. Dar este oare aceasta ceea ce cautam? Rolul scolilor nu ar trebui sa fie acela de a ne motiva continuu sa ne descoperim capacitatile ascunse si de a le indrepta spre realizarea unor obiective personale. Confucius  parca spunea odata „Dacă îţi place ceea ce faci, niciodată nu va fi o muncă”.

Inainte sa apara o forma concreta, procesul creatiei are nevoie de mult haos si iti trebuie multa rabdare si dedicare. Daca nu esti pregatit sa gresesti, nu vei reusi niciodata sa realizezi ceea ce iti doresti. In acest sens, copii au un avantaj imens. Ei nu se tem de greseli, ei isi asuma riscuri, isi pun creativitatea la treaba atunci cand li se ofera sansa fara a se gandi a doua oara la finalitatea actiunilor lor. Odata cu maturitatea, multi oameni isi pierd aceasta capacitate, fiind influentati de parerea celorlati despre munca lor si mai precis despre ce vor spune ceilalti daca ei vor da gres.

creativitate2Inteligenta este diversa…este dinamica si distincta de la o persoana la alta..si de ce sa nu o utilizam, de ce sa nu o punem la treaba prin intermediul creativitatii…de ce sa nu ii gasim o utilitate atat pentru noi cat si pentru cei din jurul nostru, realizand ceva nou, sau dand o noua perspectiva, un nou sens lucrurilor deja create. Majoritatea profesorilor omit pe parcursul definirii elevilor, faptul ca la baza conditiei umane exista un ansamblu de mobiluri (dorinte, interese, idealuri) care sustin anumite actiuni, fapte, scopuri ale lor si ca ar trebui sa le ofere libertatea de a-si orienta aceste mobiluri intr-un efort permanent spre a deveni ceea ce isi doresc.

 

Despre Andreea Casota

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *